Thursday, June 4, 2009

AMANAT TIMBALAN PRESIDEN 1

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh...

Salam Islah...

Alhamdulillah ,bersyukuer ke hadrat Allah s.w.t kerana hingga ke saat ini kita masih diberi kekuatan untuk berkhidmat kepada Islam. Sesungguhnya tidak ramai di kalangan manusia yang dipilih oleh Allah untuk memperoleh kesedaran ini .

Dalam meniti perjalanan yang sangat panjang ini , sememangnya menuntut kita melipatgandakan usaha dakwah kerana melihat kepada keadaan semasa, amat perlu bagi kita petugas-petugas Islam untuk lebih dinamik dalam gerakan supaya setiap perancangan yang diatur akan dapat dilaksana dengan baik .Berkata hukama ’ :

الحَقُّ بِلاَ نِظَام يَبْلُغُهُ البَاطِل بِنِظَام

MAKSUDNYA : KEBENARAN TANPA PERANCANGAN AKAN DIKALAHKAN OLEH KEBATILAN YANG

BERPERANCANGAN.



Daripada kata-kata berkenaan, dapat kita ambil satu pelajaran akan peri pentingnya perancangan dalam mengatur setiap urusan. Semua aktiviti atau program tidak akan dapat dilaksana dengan baik jika dilakukan sambil lewa dan tidak serius sert tidak faham pula bidang tugas yang dipertanggungjawabkan.
Sama-sama kita koreksi diri dan semoga kita akan terus istiqamah di ajaln ini walaupun terpaksa melalui liku yang terlalu banyak . Yakini janji Allah yang pasti.I. Wallahua'lam wa 'ilmuhu Atam.

Abdul Muhaimin bin Abdul Hamid
Timbalan Presiden 1,
Ikatan Kerohanian Jawatankuasa Perwakilan Pelajar Zon Utara.

No comments:

Post a Comment